10 typů fotek, které by na tvém webu neměly chybět

10 dubna, 2025 43

Ať jsi koučka, designér, kosmetička, marketingový specialista nebo třeba majitel e-shopu, profesionální fotky ti pomůžou vystoupit z davu, působit důvěryhodněji a lépe oslovit ideální klienty. Web i sociální sítě jsou dnes tvou online vizitkou a fotky často rozhodnou, jestli tě tvůj potenciální klient osloví.

Jaké fotky by ti v online světě rozhodně neměly chybět? Tady je 10 typů fotek z pohledu fotografky z Hloubětína:

1. Business portrét (tj. většinou i hlavní profilová fotka)

Business portrét je klíčová fotka a takové “must have” pro každého podnikatele. Byznys portrét působí profesionálně, ale zároveň autenticky a ukazuje, kdo jsi a jakou energii přinášíš. Použiješ ji na webu, v e-mailech, na LinkedInu nebo třeba jako profilovku na Instagramu.

TIP: Ať to ladí s tvou značkou – barvy, outfit, výraz.

2. Lifestyle fotky z praxe

Záběry, které zachycují tebe při práci, na schůzce, při konzultaci s klienty, za počítačem nebo při práci v ateliéru. Ukazují, jak pracuješ a co je na tobě jiné než u ostatních.

Klienti chtějí vědět, jaké to bude, až s tebou začnou spolupracovat.

3. Detailní záběry (tvé nástroje, produkty, ruce v akci)

Ruce na klávesnici, pracovní zápisník, osobní diář, pracovní nástroje nebo produkty, které používáš. Tyhle detaily skvěle fungují jako výplňové fotky na web nebo klidně i na Instagram stories.

Vizuálně sjednocují tvůj obsah a posilují značku.

4. Fotky s tvojí energií

Úsměv, zamyšlení, soustředění, typická gesta – různé výrazy, které odrážejí tvou osobnost. Pomáhají lidem se na tebe napojit a vyvolávají emoci.

5. Prostorové / kompoziční fotky

Tzv. „negative space“ fotky, které mají dostatek volného prostoru pro text (např. nadpisy, citáty, nabídky). Hodí se do webových bannerů, jako banner na Facebook, LinkedIn, do newsletterů nebo jako podklad na sítě.

6. Týmové fotky (pokud podnikáš s někým dalším)

Pokud máš tým, i tví kolegové by měli mít své portréty. Ukazuješ tak lidskou stránku podnikání. Lidi rádi kupují od lidí. Skupinová fotka s přirozenou atmosférou působí vždy skvěle.

7. Fotky prostředí, kde tvoříš

Kancelář, cowork, domácí studio, kavárna… Fotky prostředí, kde pracuješ, dodávají autenticitu. Klient tě vidí v kontextu, což podporuje důvěru. Nemusíš mít luxusní prostor – stačí, že je vizuálně čistý a stylově ladí s tvojí značkou a tím, co děláš.

8. Produktové fotky (pokud něco prodáváš)

Ať už jde o fyzické produkty nebo digitální (e-booky, kurzy), potřebuješ fotky, které je hezky vizuálně představí. Ideálně v kombinaci s tebou a mít produkt v ruce nebo v akci.

Důležité pro e-shop, landing page i reklamu.

9. Fotky pro sezónní použití

Např. fotky s šálkem v ruce pro podzimní posty, lehké oblečení na léto, slavnostnější vzhled na Vánoce apod. Díky nim máš obsah, který ladí s ročním obdobím nebo kampaní.

Získáš větší variabilitu do ročního publikačního plánu.

10. „Osobní“ momentky v lehce brandovém stylu

Fotky, které ukazují tebe jako člověka – např. jak si užíváš den, oblíbené místo, káva, procházka… Zvyšují napojení s publikem a ukazují tvou autentičnost.

Fungují skvěle v kombinaci s osobními příběhy nebo „behind the scenes“ obsahem.

Close
UP